Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Ράλλυ Μ.Βρετανίας
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Ράλλυ Μ.Βρετανίας  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Ράλλυ Μ. Βρετανίας :  Με μια ματιά…

Τελευταίος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ και μαζί η τελευταία παράσταση για τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, τα οποία μετά το τέλος του 13ου γύρου του θεσμού θα περάσουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Το Ράλλυ Μ. Βρετανίας σηματοδοτεί το τέλος μία ολόκληρης εποχής για το WRC, αφού ίσως η πιο επιτυχημένη κατηγορία στην ιστορία των αγώνων Ράλλυ, την Κυριακή 14 Νοεμβρίου θα ανήκει στο παρελθόν, σηματοδοτώντας το τέλος μίας ολόκληρης εποχής και παράλληλα την αυγή μίας νέας. Αυτής των υπερτροφοδοτούμενων S2000 με κινητήρα χωρητικότητας 1.600 κ.εκ. Το γεγονός αυτό από μόνο του προσδίδει ιστορική σημασία στον αγώνα, αφού αυτή θα είναι η τελευταία φορά που θα δούμε τα WRCars σε δράση. Αναμφισβήτητα την ταχύτερη κατηγορία στην ιστορία των αγώνων Ράλλυ και ίσως τη μακροβιότερη, αφού η πορεία τους ξεκίνησε το 1997 και ολοκληρώνεται στα δάση της Ουαλίας μετά από 13 χρόνια επιτυχημένης πορείας.

Ιδιαίτερα σημαντικό για τους φίλους του σπορ είναι το γεγονός ότι οι τίτλοι Οδηγών και Κατασκευαστών έχουν ήδη κριθεί, με αποτέλεσμα οι οδηγοί (ουσιαστικά οι μεγάλοι πρωταγωνιστές του θεσμού) θα είναι απόλυτα ελεύθεροι στο να προσφέρουν πλούσιο θέαμα σε όσους βρεθούν στα βρετανικά δάση ή ακόμα και αν δουν εικόνες από τους τηλεοπτικούς τους δέκτες. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, οι διεκδικητές και οι μνηστήρες της νίκης μόνο λίγοι δεν είναι, αφού οι περισσότεροι θέλουν να ανέβουν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Από εκεί και πέρα, η οργανωτική επιτροπή του αγώνα, αφού κατάφερε να προσπεράσει τα σημαντικά οικονομικά προβλήματα που είχε, έχει διοργανώσει έναν τυπικό βρετανικό αγώνα, με γνωστές και κλασσικές ειδικές διαδρομές. Παράλληλα, κανονικά θα διεξαχθεί η σούπερ ειδική, η οποία φέτος θα επιστρέψει στο λιμάνι του Κάρντιφ, αφού λογική η μετατροπή και χρήση του Millenium Stadium πρέπει να κρίθηκε ασύμφορη.

Οι πρωταγωνιστές του αγώνα ποιοι θα είναι; Αρκετοί. Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι ότι στα βρετανικά δάση, αναμένεται να μικρύνει η ψαλίδα αναφορικά με τις επιδόσεις των Citroen και Ford. Είναι γνωστό, ότι στο χώμα οι επιδόσεις των C4 και Focus είναι πιο κοντά, την ώρα που οι οδηγοί των Ford έχουν σαφή προτίμηση και είναι πιο ανταγωνιστικοί σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Που ποντάρουμε; Δύσκολη απόφαση. Οι καιρικές συνθήκες και η σειρά εκκίνησης θα παίξουν το ρόλο τους, αφού μη ξεχνάμε ότι ο αγώνας θα πραγματοποιηθεί μέσα Νοεμβρίου, με αποτέλεσμα να αναμένουμε έναν τυπικό βρετανικό αγώνα._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 63
Εργοστασιακές: 8
FIA 2: 5
SWRC: 10
PWRC: 19

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 11 – 14 Νοεμβρίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1973
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 36
Συν. Μήκος: 1.612,04 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 20
Συν. Χλμ. Ειδικών: 359,44 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 2η – 5η Hafren 1-2 (31,99 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 1η – 16η Cardiff Bay 1-2 (1,7 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2009: 106,39 χλμ./ώρα Λεμπ-Ελενά (Citroen C4 WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2003 – 108,19 χλμ./ώρα Σόλμπεργκ-Μιλς (Subaru Impreza WRC ‘03)
Νίκες Οδηγών: Μίκολα 4, Σόλμπεργκ 4, Μπερνς 3, Μάκινεν 3, ΜακΡέι 3, Κάνκουνεν 3
Νίκες Κατασκευαστών: Ford 9, Subaru 9, Lancia 4, Audi 3, Peugeot 3, Toyota 3

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2000 Burns-Reid (Subaru Impreza WRC P2000 – 102,44 χλμ./ώρα)
2001 Gronholm-Rautiainen (Peugeot 206 WRC – 104,42 χλμ./ώρα)
2002 Solberg - Mills (Subaru Impreza WRC ‘02 – 104,68 χλμ./ώρα)
2003 Solberg - Mills (Subaru Impreza WRC ‘03 – 108,19 χλμ./ώρα)
2004 Solberg - Mills (Subaru Impreza WRC ‘04 – 106,18 χλμ./ώρα)
2005 Solberg - Mills (Subaru Impreza WRC ‘05 – 107,52 χλμ./ώρα)
2006 Gronholm - Rautiainen (Ford Focus RS WRC ‘06 – 106,56 χλμ./ώρα)
2007 Hirvonen - Lehtinen (Ford Focus RS WRC ‘07 – 106,35 χλμ./ώρα)
2008 Loeb – Elena (Citroen C4 WRC – 101,13 χλμ./ώρα)
2009 Loeb – Elena (Citroen C4 WRC – 106,39 χλμ./ώρα)

TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM
Αλλαγή σύνθεσης και μετά τις δύο ασφάλτινες αναμετρήσεις που ο Sebastien Loeb είχε μαζί του τον Dani Sordo στη δεύτερη εργοστασιακή C4, θα έχει και πάλι δίπλα του τον Sebastien Ogier. Με τον οποίο φυσικά θα βαδίζουν μαζί από τη νέα χρονιά σε κάθε αγώνα του θεσμού. Στο κύκνειο άσμα τους οι C4 θα διεκδικήσουν φυσικά τη νίκη, και μάλιστα με τους δύο οδηγούς τους. Ο Loeb δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού είναι δεδομένο ότι σε κάθε αγώνα είναι ικανός για τη νίκη. Εξάλλου, μην ξεχνάμε ότι στη Μ. Βρετανία καταφέρνει και κερδίζει τα δύο τελευταία χρόνια, σπάζοντας την κακοδαιμονία που τον ήθελε να μην είχε επικρατήσει ποτέ μέχρι το 2008. Από την άλλη μεριά, ο Ogier έχει και αυτός ιδιαίτερες αναμνήσεις από τον βρετανικό αγώνα. Βλέπετε, το 2008 είχε λάβει εκεί για πρώτη φορά μέρος με τη Citroen C4 WRC, έχοντας προηγουμένως εξασφαλίσει τον τίτλο στο JWRC, και είχε λάμψει το άστρο του. Εκμεταλλευόμενος τη σειρά εκκίνησης είχε καταφέρει μέχρι τη στιγμή που βγήκε από το δρόμο, να οδηγήσει την κούρσα! Φέτος, θα προσπαθήσει να πετύχει αυτό που δεν είχε καταφέρει τότε. Να κερδίσει. Η ταχύτητα του στο χώμα είναι δεδομένη και μην ξεχνάτε ότι και οι δύο του φετινές νίκες έχουν σημειωθεί σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, στις οποίες έχει αποδείξει ότι μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό του Loeb. Σημαντικό κριτήριο και για αυτόν; Οι καιρικές συνθήκες και η σειρά εκκίνησης, αφού ως γνωστών η Μ. Βρετανία είναι ένας αγώνας που απαιτεί και μεγάλη εμπειρία.

ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLΥ ΤΕΑΜ
Αναμφίβολα, στη Ford θέλουν περισσότερο τη νίκη από ότι στο στρατόπεδο της Citroen. Η φετινή χρονιά δεν εξελίχθηκε ιδανικά για την ομάδα του Malcolm Wilson, παρά το εξαιρετικό ξεκίνημα με τη νίκη του Mikko Hirvonen στη Σουηδία. Ο βασικός στόχος που ήταν ο τίτλος των Κατασκευαστών χάθηκε, την ώρα που φέτος τα Focus κέρδισαν συνολικά μόλις τους τρεις από τους δώδεκα αγώνες που έχουν γίνει ως τώρα. Στη Μ. Βρετανία, λοιπόν, η ομάδα έχει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις να επιστρέψει στις νίκες, μετά από αρκετούς μήνες. Από τη μία πλευρά η δεδομένη ανταγωνιστικότητα του Focus σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, αλλά και από την άλλη οι περγαμηνές των δύο οδηγών. Ο Jari Matti Latvala κάθε χρόνο ξεχωρίζει στα βρετανικά δάση, αλλά λάθη απειρίας δεν του επιτρέπουν να διακριθεί. Φέτος, όμως, ο νεαρός Φινλανδός δείχνει σαφώς βελτιωμένος και ταχύτερος σε κάθε περίπτωση από τον συμπατριώτη του, το Hirvonen. Ο τελευταίος μοιάζει σκιά του καλού του εαυτού και ο αγώνας της Μ. Βρετανίας είναι η τελευταία του ευκαιρία να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για την πολύ κακή φετινή χρονιά. Μην ξεχνάμε, ότι το 2007 είχε καταφέρει να επικρατήσει στον βρετανικό αγώνα, κερδίζοντας στα ίσια τους Marcus Gronholm και Sebastien Loeb! Όμως αυτή η εικόνα μοιάζει πολύ μακρινή και κανείς δεν μπορεί με σιγουριά πότε θα δούμε και πάλι τον παλιό καλό Hirvonen. Για το καλό της Ford και του σπορ, ελπίζουμε σύντομα.

STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Εντός έδρας παίζει η Stobart, με τη βρετανική ομάδα να έχει καλή παράδοση στον συγκεκριμένο αγώνα. Φυσικά, όπως σε κάθε περίπτωση, πρώτος οδηγός θα είναι ο Matthew Wilson, ο οποίος αυτή τη φορά όμως θα έχει μαζί του στο δεύτερο Focus τον Henning Solberg. Παράλληλα, στην τέντα της M-Sport θα υπάρχουν δύο ακόμα Focus. Το ένα από αυτά είναι της Monster World Rally Team και συγκεκριμένα του Αμερικανού Ken Block, και το δεύτερο για τον τέσσερις φορές Πρωταθλητή Κίνας, Liu Chao Dong! Και οι δύο πολύ δύσκολα θα καταφέρουν να διακριθούν, με τον Block να έχει σαφώς περισσότερες ελπίδες, αν και είναι δεδομένο ότι θα δυσκολευθεί ιδιαίτερα από τις απαιτήσεις του Ράλλυ Μ. Βρετανίας. Αντίθετα, οι επίσημοι οδηγοί της «δεύτερης» Ford αισθάνονται σαφώς πιο άνετα πλέον που ο θεσμός επιστρέφει στο χώμα, και πόσο μάλλον στα βρετανικά δάση, όπου αμφότεροι έχουν καλή παράδοση. Ο Wilson έχει το πλεονέκτημα της γνώσης του δρόμου, αλλά και της εμπειρίας σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, αφού ο αγώνας πραγματοποιείται μέσα στην πατρίδα του. Βέβαια, το σημαντικότερο πρόβλημα του είναι η ταχύτητα, αφού και φέτος δεν δείχνει σημαντικά σημεία βελτίωσης, παρά τα αρκετά χρόνια εμπειρίας. Από τη άλλη, ο Henning Solberg μπορεί να είναι ταχύτερος σε κάποιες περιπτώσεις από τον Wilson, αλλά ο μειωμένος αριθμός δοκιμών δεν του επιτρέπει να διακριθεί. Αναμφίβολα και για τους δύο ένας τερματισμός στην εξάδα θα είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

CITROEN JUNIOR RALLY TEAM
Επιστροφή στις τάξεις της Citroen Junior Team για τον Dani Sordo, πιθανότατα στην τελευταία του εμφάνιση με τα χρώματα της Citroen. Ο Ισπανός βρίσκεται πολύ κοντά στην πόρτα της εξόδου, αφού όπως όλα δείχνουν το 2011 μάλλον θα αλλάξει στρατόπεδο. Όμως, αυτό δεν ισχύει μόνο για τον Sordo, αλλά πιθανότατα και για τον Raikkonen! Ο πρώην Πρωταθλητής της Formula 1 μπορεί να διαβεβαιώνει ότι θα παραμείνει και τη νέα χρονιά στο WRC, αλλά μόνο σίγουρο δεν είναι ότι θα συνεχίσει με την ομάδα της Citroen. Αμφότεροι, ταξιδεύουν στην Μ. Βρετανία με στόχο να διακριθούν, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Ο Ισπανός θέλει έστω και την τελευταία στιγμή να αποδείξει στους ανθρώπους της γαλλικής ομάδας ότι κάνουν λάθος που τον αφήνουν να φύγει. Το έργο του, όμως, μόνο εύκολο δεν θα είναι αφού δύσκολα θα καταφέρει να ανταγωνιστεί τους τέσσερις κορυφαίους συνδυασμούς. Αν όμως τον ευνοήσουν οι καιρικές συνθήκες, τότε όλα είναι πιθανά. Από την άλλη, ο Raikkonen θέλει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις μετά από το κάζο της Ισπανίας. Ο Φινλανδός κατάφερε (διότι περί κατορθώματος πρόκειται) να εγκατελείψει στο shakedown και θέλει στην Αγγλία να αποδείξει ότι αυτό ανήκει στο παρελθόν και να κάνει μία καλή εμφάνιση. Βέβαια, ειδικά στον συγκεκριμένο αγώνα μοιάζει από δύσκολο έως απίθανο. Με τα χαρακτηριστικά του Ράλλυ της Μ Βρετανίας, βροχή-λάσπη-ομίχλη και υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα που ξεπερνάει τα 100 χλμ./ώρα ανάμεσα σε δέντρα, εμείς θα ποντάραμε περισσότερο στην έξοδο παρά σε τερματισμό για τον Kimi.

PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM
Η μεγάλη ευκαιρία είναι τώρα; Κατά τη γνώμη μας. Ακόμα μία εξαιρετική χρονιά, μετά την περσινή, φτάνει προς το τέλος της και ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 αξίζει και δικαιούται μία νίκη. Οι φετινές του εμφανίσεις είναι εξαιρετικές, αφού έχει καταφέρει να διεκδικεί μέχρι και την 2η θέση του Πρωταθλήματος, και το γεγονός ότι η συμμετοχή του δεν είναι εργοστασιακή δεν του έχει επιτρέψει ως τώρα να κερδίσει. Στην Αγγλία, όμως, οι προϋποθέσεις είναι καλύτερες από κάθε άλλη περίπτωση. Καταρχήν, είναι μαζί με τον Hannu Mikkola Πολυνίκης του αγώνα, μετρώντας μέχρι σήμερα τέσσερις. Παράλληλα, σε κάθε εμφάνιση του εκεί καταφέρνει και ξεχωρίζει, εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα και την εμπειρία του. Φέτος θα έχει στη διάθεση του ένα κορυφαίο αυτοκίνητο και την υποστήριξη του κόσμου, αφού οι περισσότεροι από τους θεατές θέλουν να τον δουν να κερδίζει. Η εμπειρία του, σε συνδυασμό με την πολύ καλή σειρά εκκίνησης την πρώτη ημέρα, τον συγκαταλέγουν ανάμεσα στα φαβορί του αγώνα και μακάρι η εμφάνιση του να είναι τέτοια που να του επιτρέψει να ανέβει για ακόμα μία φορά στο βάθρο, αλλά αυτή τη φορά να βρεθεί στο ψηλότερο σκαλί! Το αξίζει.

ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ SWRC
Πολυθρόνα για τρεις! Στη Μ. Βρετανία αναμένεται να κριθούν δύο ακόμα τίτλοι και ο ένας από αυτούς είναι το Πρωτάθλημα στη νεοσύστατη κατηγορία του SWRC, η οποία και συγκέντρωσε τη χρονιά που πέρασε τεράστιο ενδιαφέρον. Έτσι, οι Xavi Pons, Jari Ketomaa και Patrick Sandell θα είναι οι τρεις οδηγοί που θα δώσουν τον υπερπάντων αγώνα για το στέμμα του Πρωταθλητή στο τέλος. Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, αφού οι τρεις τους χωρίζονται μόλις από εννέα βαθμούς, με τον Pons Να οδηγεί την κούρσα και τον Sandell να ακολουθεί τρίτος. Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Όποιος κερδίσει θα έχει το πάνω χέρι για τον τίτλο, με τον Pons να έχει την ευχέρεια να στεφθεί Πρωταθλητής αν τερματίσει δεύτερος. Πάντως, και οι τρεις τους θα έχουν ένα μεγάλο δίλλημα. Να οδηγήσουν στο όριο ή να ακολουθήσουν συγκεκριμένη στρατηγική; Πάντως, με γνώμονα τις επιδόσεις τους και μόνο, ο Ketomaa δείχνει να είναι το φαβορί για το νίκη, με τον Sandell να ακολουθεί και τον Pons να βρίσκεται στο παιχνίδι περισσότερο ελέω εμπειρίας, παρά απόλυτης ταχύτητας.


ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ PWRC
Στην κατηγορία Παραγωγής, η κατάσταση είναι αρκετά πιο ξεκάθαρη. Και μαθηματικά, οι διεκδικητές του τίτλου είναι, με μοναδική διαφορά ότι ο πρωτοπόρος έχει μία σημαντική διαφορά, η οποία και του επιτρέπει να βρίσκεται πολύ κοντά στην κατάκτηση και του φετινού τίτλου. Και λέμε και του φετινού, διότι επικεφαλής της βαθμολογίας με 18 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο, είναι ο Armindo Araujo. Ο Πορτογάλος περσινός κάτοχος του τίτλου, μετά από τη νίκη του στην Γαλλία, βρίσκεται αγκαλιά με το repeat, αφού το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να τερματίσει από την έκτη θέση και πάνω, και να στεφθεί και μαθηματικά Πρωταθλητής. Ο μεγάλος του αντίπαλος Patrick Flodin, γνωρίζει πολύ καλά πως ότι και αν κάνει δεν εξαρτάται από τον ίδιο. Σίγουρα, ο Σουηδός, ο οποίος κατά τη γνώμη μας είναι και ταχύτερος από τους υπόλοιπους συναθλητές του στην κατηγορία, θα διεκδικήσει τη νίκη και από εκεί και πέρα θα περιμένει τη βοήθεια της θεάς τύχης για να καταφέρει να πανηγυρίσει τον τίτλο. Κάτι κατά τη γνώμη μας αρκετά δύσκολο.


Επίσημο site αγώνα: www.walesrallygb.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=250

Δείτε αναλυτικά πως έχει διαμορφωθεί η βαθμολογία μετά από τον δωδέκατο γύρο του θεσμού στην Ισπανία.

Οι περσινοί νικητές Loeb - Elena με τη Citroen C4 WRC